Nekem annyira, de annyira megtetszett a szálláshelyünk, hogy hazaérésünk után máris azt kezdtem el szervezni, hogy miként újítsuk fel az otthonunkat is, hasonlóra.
Tetszett a falak színe, az egész beltér kialakítása és a felszereltség is. Adtam magamnak munkát bőven…
Az emberek persze általában két okból szoktak ház körüli szakmunkákba belevágni. A harmincastól ötvenesig terjedő korosztály némi műszaki affinitással megáldva még viszonylag könnyen el is boldogul, hiszen a videómegosztó portálok hemzsegnek a tutorial tartalmaktól. A kevésbé szerencsés esetben a szerényebb anyagi helyzetű honfitársaink úgy érzik, hogy nem tudják megfizetni a szakembereket. Vidékre jellemzően egyik ilyen épületkarbantartási tevékenység a lakóházak kül-, és beltéri festése. Az eredmény általában „jól van az úgy”, szebb, mint volt. A bajok ott kezdődnek, amikor például korszerű, műanyagbázisú szerekkel kísérleteznek vályogfalak festésével. Még rosszabb a helyzet, ha a mélyalapozás is elmarad spórolás jelleggel, „lesz, ami lesz”.
A többség viszont – az előzőekkel ellentétesen viselkedő csoport – aki inkább mestert hív, két dologgal szokta ezt a döntését indokolni. Az egyik ilyen – amiben jelenkorunk szakmáinak összetettsége miatt semmi szégyellni való nincs – az a belátás, hogy mi nem értünk kellőképpen az adott dologhoz, vagy éppen, ha tudjuk is nagyvonalakban, hogy mit hogyan kell, rutin hiányában nem rendelkezünk a megfelelő kézügyességgel. Így van ez például, én mondom, az autószereléssel is.
De az sem ritka, hogy a gazda úgy gondolkodik, hogy „amíg a mester nálam dolgozik, addig én ugyanazt a pénzt megkeresem a saját munkámmal”. Utóbbi megfontolások miatt magam is amellett döntöttem, hogy festőt hívtam inkább. A kiérkező fiatalemberrel hamar közvetlen, baráti beszélgetésbe kezdtünk, így elmondta, hogy tanácstalan, mert az autója nehezen veszi a sebességeket, és váltásnál reccsenő hangot is kiad. „Kuplung csere, vagy javítás” lesz a megoldás – szomorítottam el, de hogy csökkentsem csüggedését, levezettem neki az előbbi okfejtésemet és igazat adott. A kuplung csere vagy javítás mindenképp egy szakszervizben elvégzendő feladat, pedig aligha van olyan férfi, aki legalább elméleti szinten ne ismerné a gépjárművek mechanikus erőátvitelének rendszerét. Viszont akna, motoremelő-zsiráf, urambocsá’ csápos emelő azért nem minden háztartásban vannak. Nem is beszélve a különleges csavarkulcsokról és egyéb szerszámokról, amik sokszor csak látszólag a legolcsóbbak egy jól felszerelt műhely összetevői közül. De erre a linkre kattintva könnyen felismerhetjük, hogy itt bizony minden rendelkezésre áll, még több is, mint amire az ember a „teljes körű autószerviz” szóösszetétel hallatán gondol: metaautoszerviz.hu.
Tovább folytattuk a fenti eszmefuttatást, és arról diskuráltunk, hogy biztosan kuplung csere vagy javítás lesz a szükséges, hiszen, ha csak egy szinkrongyűrű lenne a ludas, akkor a kocsi csak kettő adott sebességi fokozat közötti váltásnál produkálná a fenti tüneteket. A Méta Autószerviz oldalán böngészve szintén hasonló diagnózisra jutottunk, ahol könnyen érthető, köznyelvi leírásokkal szemléltetik az egyes javítási vagy időszakos karbantartási műveletek elvégzésének szükségességét a laikus érdeklődők számára.
Mivel minden anyag és szerszám nálunk volt már, és a házunk festése néhány napig biztosan eltart, így nem maradt más hátra, mint a Méta Autószervizbe küldeni az verdát, amely szintén az előző levezetésből adódóan addigra garantáltan kész is lesz, míg rövid történetünk alanya nálunk végez. Mivel tehát hozzánk már nem kell hoznia semmit, így csak a saját maga eljutása az ingatlanunkhoz már nem fog gondot okozni.
Van azonban egy olyan dolog, ami nem közvetlen autójavítás-témakör, hanem inkább a rendszeres karbantartáshoz és állapotmegtartáshoz van köze. Ez a gumicsere kérdése, ami náluk szintén jól tervezhető.
Van gumihoteljük is, ami a gumicsere folyamatát csak még kényelmesebbé teszi, és ezért érdemes igazán tartós ügyfeleikké válni. Látjátok, a teljeskörűség nem akármi kérdés a Métánál.
Mindennel, aminek az autóhoz van köze én azt mondom, őket keressétek! A gumi nem játék, nagyon veszélyes nem évszakra aktualizált abroncsokkal közlekedni. De sokak fejében merül fel persze a kérdés: mi legyen a kocsiról leszedett gumikkal. Hisz azok sok helyet foglalnak.
Na, akkor már sejthetitek miért annyira jó találmány a gumitárolás, és miért hangsúlyoztam ki külön ezt a területet, ami ugyanúgy feladata egy jó autószerelőnek, mint bármiféle javítás.